Strona główna » Serwis » Wymiany rozrządów w VW 2.5 R5 TDI 3.0 V6 TDI

Wymiany rozrządów w VW 2.5 R5 TDI 3.0 V6 TDI

Są to silniki które występują w Touaregach i Phaetonach. Są o wiele bardziej rozbudowane niż silniki o niższych pojemnościach, jak chociażby 1.9 czy 2.0 i inne. Ten kto posiada Tuarega z silnikiem 2.5 R5 TDI, 3.0 V6 TDI, 5.0 V10 TDI, 6.0 W12 czy Phaetona z silnikiem 5.0 V10 TDI lub 6.0 W12 musi się liczyć z wielokrotnie wyższymi kosztami wymiany rozrządu niż przy wymianie w bardziej typowych silnikach, zarówno od strony robocizny jak i materiałowej.
Czynności te wymagają specjalnego oprzyrządowania, są znacznie bardziej skomplikowane i czasochłonne. Przy operacji tej musi być wymontowany i opuszczony w dół cały zespół napędowy łącznie z silnikiem ważący wiele setek kilogramów. Prace wymagają olbrzymiej precyzji i są na tyle długotrwałe, że gdyby ktoś chciał, aby mu zagwarantować, że wykonamy je wciągu paru dni to nie wiem czy byśmy się pod tym podpisali.
Powodów wymiany może być wiele, pomimo że producent zapewnia podwyższoną trwałość rozwiązań. A jak jest w rzeczywistości. Wymiana rozrządu w tych silnikach może być spowodowana wyciągnięciem się łańcuchów, problemami ze smarowaniem, czy wypracowaniem innych współpracujących elementów jak na przykład napinaczy. Niestety trwałość zastosowanych materiałów powinna być znacznie wyższa, aby spełnić oczekiwania użytkowników.

Jeśli pojawiają się problemy należy niezwłocznie zacząć od diagnostyki komputerowej, gdyż cała praca silnika sterowana jest elektronicznie. Czujniki wału korbowego i wałka rozrządu na bieżąco kontrolują pracę układu. Najczęściej błędy wskazywane przez czujnik wałka rozrządu są początkiem problemów, czasami zdarza się również, że i on sam może ulec uszkodzeniu. W tych trudniejszych przypadkach może dojść do wyłączenia silnika i zatrzymania auta w trasie. Mieliśmy przypadki, że czujniki reagowały zarówno na rozciągnięte łańcuchy jak i na wadliwą pracę napinaczy, gdyż jest to jednoznaczne z utraceniem właściwych parametrów kątowych.

Rozrząd silnika 2.5 R5 TDI zbudowany jest z następujących części zamiennych:
uszczelniacz wału, obudowa napędu kół, zaślepka, tulejki pasowane 16X30, pierścienie uszczelniające, śruby sześciokątne kołnierzowe M8X25, śruby z łbem sześciokątnym M8X35, śruby kołnierzowe z gniazdem wielokątnym M8X32, tulejka prowadząca, koło zębate stałe, podkładka do łożyska oporowego, nakładka, trzpień mimośrodowy, śruby z gniazdem wielozębnym M8X85X41, kapa, pierścień uszczelniający 40,87X3,53, śruba z gniazdem wielozębnym M6X16, podkładka 23X53X0,13, koło wałka rozrządu, tuleja, śruba z gniazdem wielozębnym M14X1,5X70

Rozrząd silnika 3.0 V6 TDI zbudowany jest z następujących części zamiennych:
łańcuch nastawnika rozrządu środek górny, koła łańcuchowe Z=19, czopy łożyskujące, podkładka 18X50X2,23, śruba z gniazdem wielozębnym M10X40, śruby z łbem stożkowym M6X18, podkładka wstępna środek górny, śruba imbusowa M6X16, śruba imbusowa M6X35, prowadnice, napinacze łańcucha, o-ring 5X15, śruby z łbem soczewkowym M6X20, śruby z łbem płaskim M6X35, uszczelka środek dolny, koła łańcuchowe Z=25, śruby z gniazdem wielokątnym M8X20, podkładka wstępna, sprężyna naciskowa, śruba pasowana M10X20, łańcuch nastawnika rozrządu środek dolny, śruby z łbem sześciokątnym M8X12, napinacz łańcucha strona lewa, śruby z łbem soczewkowym torx M6X30, łańcuch nastawnika rozrządu strona lewa, napinacz łańcucha strona prawa, łańcuch nastawnika rozrządu strona prawa, wałki napędowe, pierścień zabezpieczający A8X1

Rozrząd silnika 5.0 V10 TDI zbudowany jest z następujących części zamiennych:
moduł sterowania silnikiem, śruba kołnierzowa z gniazdem wielozębnym M14X1,5X50, śruby z łbem sześciokątnym, obudowa napędu kół, śruby sześciokątne kołnierzowe M8X55, śruby sześciokątne kołnierzowe M8X45, śruba obustronna z łbem sześciokątnym M8X45/M6X12, spinki, koła wałka rozrządu, śruby z gniazdem wielozębnym M14X1,5X70, koła zębate stałe, nakładki, osie, tłoki naciskowe, o-ringi 40X2,5, wspornik łożyskowy, uszczelniacz wału, podkładki, tuleja, tuleja pasowana 16X75, pierścienie uszczelniające

Rozrząd silnika 6.0 W12 zbudowany jest z następujących części zamiennych:
koła łańcuchowe, nastawnik wałka rozrządu cylinder 7-12 wlot, nastawnik wałka rozrządu cylinder 7-12 wylot, nastawnik wałka rozrządu cylinder 1-6 wlot, nastawnik wałka rozrządu cylinder 1-6 wylot, uszczelki, nakładka strona lewa, nakładka strona prawa, o-ring 8X3, oś, ogranicznik, łańcuchy nastawnika rozrządu, napinacze łańcucha, szyny ślizgowe, czopy łożyskujące, tuleja, bolce, koło łańcuchowe Z=27, śruby imbusowe M6X55, śruby imbusowe M6X80, śruby sześciokątne kołnierzowe M12X1,50X85, śruby stożkowe M6X14, śrub z gniazdem wielozębnym M8X38, śruby imbusowe M6X30

Umiejętności naszej załogi pozwalają spełnić przy wymianie rozrządów wszelkie specyfikacje Volkswagena, zapraszamy.

W przypadku nieprzewidzianych awarii i poszukując szybkiej naprawy, zapraszamy przyjmiemy auto niezwłocznie.