Strona główna » Serwis » Wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego

Dla podzespołów silnika olej jest środkiem zmniejszającym tarcie pomiędzy jego elementami, oraz przejmującym znaczne ilości energii cieplnej.

Ogólnie znaną zasadą jest, że powinien być wymieniany według zaleceń opracowanych przez Volkswagena, uzależnionych od przebiegu, czasu eksploatacji, jak również po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Uwierzcie nam Państwo, że opłaca się do tych zaleceń dostosować, gdyż dzięki temu silnik dłużej będzie nam służył. Znaczne obciążenia mechaniczne i zmienne temperatury wpływają na jego trwałość, na obniżenie cech smarnych, w miarę zużycia rośnie jego lepkości co znacznie utrudnia rozruch w niskich zimowych temperaturach.

Znaną zasadą jest, że auta wymagają corocznych przeglądów i wykonania zalecanych wymian oleju co 15 000 km

Wielu Klientów w nagłych przypadkach pyta telefonicznie jakiego oleju użyć na dolewkę. Proste jest to w przypadku naszych Klientów, gdyż widzimy parametry w historii obsługi Klienta, lub są one wyszczególnione na zawieszce pod maską silnika. W przeciwnym przypadku nie jest to proste, a pogarsza jeszcze sytuację, gdy Klient nie wie na jakim oleju jeździ. W takich przypadkach jest trudno nam pomóc. W przypadku, gdy Klient zna typ oleju i pyta czy można nalać olej innego producenta co wtedy.

W 99 % powinno się odpowiedzieć, że nie można, z drugiej strony Klient w trasie, musi jechać i obawia się o stan techniczny silnika. Dlatego tez przedstawimy kilka zasad o charakterze „ratunkowym”
Nadzwyczaj rozważnie należy podejmować decyzje o dolewce, gdy nasz silnik posiada filtr cząstek stałych lub gdy jeździmy w trybie long life, lub gdy jest turbodoładowany.
Poniżej przedstawimy przykładowe oznaczenia oleju nie uwzględniające producenta:
0W30, 5W30, 5W40, 10W40, 15W40, jeśli mieszamy to żeby pierwszy parametr był identyczny, inny producent ?....... dopuszczalne
Normy jakościowe API i ACEA (C1, C2, C3, odpowiednie dla aut z filtrem cząstek stałych) są wśród normy szczególne dedykowane tylko i wyłącznie do określonych silników Volkswagena, jak dla przykładu do silników na pompowtryskiwaczach norma 505,01, nowsze diesle 507,00 jeśli mieszamy to aby oznaczenia jakościowe były w zakresie opisywanych na produkcie.

Niezwłocznie po takich ratunkowych dolewkach zapraszamy jak najszybciej do serwisu.